torstai 4. maaliskuuta 2010

Googlen Analytics

Googlen analyysityökalun avulla voi seurata verkkosivuston kävijämääriä.

Se tuottaa seuraavanlaisen raportin:

Analytics Attematkailu Blogspot Com 20100201 20100303 (Dashboard Report)
View more documents from Atte Järvelä.

Liiketoiminnan kehittämisen kannalta on hyvä seurata mm.
- Kävijämäärien muutosta
- Kuinka moni kävijä poistuu heti sivulle tultuaan
- Millä hakusanoilla sivuille tullaan?
- Verkossa tapahtuvan myyntiprosessin toteutumista ja ongelmakohtien tunnistamista
- Tuotekehityksen tueksi sitä, mistä kävijät ovat sivustolla kiiinnostuneita (case suklaakauppa)

Mielenkiintoisi olisi tietää, onko analyysityökaluista ollut todellista hyötyä ja kenelle. Google listaa sivullaan vain amerikkalaisia yrityksiä, mutta varmaan näitä menestystarinoita löytyy Suomestakin.
blog comments powered by Disqus