tiistai 19. tammikuuta 2010

Ich über mich

Moro,


Olen Atte Järvelä. Valokuvan laitan heti kun saan ostettua verkkokaupasta uuden digikameran Verkkokauppa.com :sta.



Tässä on seuraava tavoitteeni: Tehdä kissanloikka seuraavan haasteen yli.

Kotipaikkani


Asun Helsingin Kallion hämyisissä maisemissa. Koti-ikkunastani näkyy Kallion kirkko, pääpaloasema sekä karhupuisto. Oikeastaan koko alue on aika viihtyisä ja monipuolinen. Lempipaikkani on ehdottomasti Kallion kirjasto, jonka julkisivu hallitsee aluetta.

Alue Googlen StreetView -palvelussa.




Näytä suurempi kartta

Mielenkiinnon kohteet


Harrastan aika erikoisia asioita. Venäjänkieltä luen edelleen kauppakorkean kursseilla, joita voin lämpimästi suositella, mikäli vain kielet sattuvat kiinnostamaan.


Maastohiihto on kovin rentouttavaa puuhaa, varsinkin kun tänä vuonna sitä voi hyvin harrastaa jopa Espoossakin. Tosin heidän latukartta on... sanotaanko kehityskelpoinen.


Käyn myös työväenopistossa veneilyyn liittyviä kursseja. Syksyllä tein saaristolaivurin tentin ja nyt keväällä 2010 käyn rannikkolaivurin kurssia, jonka muistiinpanoja teen omana blogiinsa.


Toisaalta minussa asuu myös pieni remonttireiska, joka tykkää naputella vasaralla kaikenlaista pientä remppahommaa. Siksi tein jouluna itselleni pienen työpajan taloni kellariin.




Kokkailen myös ruokani hyvin pitkälle itse. Hyviä reseptejä saan esimerkiksi Marttaliiton sivuilta. Suositellen sivustoa kaikille tee se itse -ihmisille!


Opiskelu voikin olla hauskaa!

Aikoinaan kun valmistuin vuonna 2001, olin täysin varma, etten enää koskaan tule opiskelemana mitään. Ja kissanpissat!

Tällä hetkellä harrastan aikamoista kurssishoppailua: venäjää kauppiksella, datanomiopintoja Omniassa Espoossa, sähköistä markkinointia Haaga-Heliassa. Jos aikataulut suinkin antavat myöten (ts. ei kursseja päällekäin), niin menen loppukeväästä vielä Helsigin aikuislukioon opiskelemaan lukion pitkää A-venäjää.


Työelämääkin on tullut harrastettua


Valmistumisen jälkeen olen ollut viisi vuotta vähittäiskaupassa. Lidl Suomi Ky:ssä olin eri tehtävissä niin Saksassa kuin Pohjois- ja Etelä-Suomessa. S-ryhmän puitteissa matka vei Pietariin, jossa olin perustelemassa parit Prisman myymälät.


Olen myös ollut mukana perustamassa kahta IT-yritystä (Innofile Oy ja Tori Innovations Oy). Ensimmäisellä on palvelu suurien tiedostojen siirtämiseen nettiselaimella, jälkimmäinen kehittää ohjelmistoa yrityksen innovaatioiden johtamiseen.


Tällä hetkellä (kevät 2010) käytän ajastani puolet opiskeluun ja loput erilaisiin projekteihin.

Miksi olen tällä kurssilla?

Tulin tälle kurssille oppimaan matkailun sähköisestä maailmasta. Minua kiinnostavat erityisesti käytännön esimerkit siitä, mitä kaikkea verkossa on jo kokeiltu ja mitä hyötyä niistä on ollut liiketoiminnalle. Olen mukana uudessa matkailumarkkinoinnin ja televisiotuotantoyhtiön yhteisyrityksessä miettimässä, miten videoita voidaan hyödyntää sosiaalisessa mediassa.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti